Subscribe:

Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Sunday 30 September 2012

Jawatan Kerja Kosong Sektor Kerajaan 29-9-2012




We believe that efficient human resources is vital in achieving our aspirations. We also believe in teamwork and encourage our members to put forth and develop ideas for greater efficiency and productivity.

In our quest for success through quality, we focus on the development of our human resources by ensuring that specialized and regular training is provided to acquire competence. We reciprocate the staff contributions by constantly reviewing and upgrading our benefits. We provide a conducive working environment, we ensure staff who has displayed potential for upgrading be given opportunities for career advancement.

We offer diversified career paths for those with the ability, desire and perseverence to excel. If you are young, ambitious and smart with the skills to match, you'll definitely feel at home with us. This opportunity may be the start of your road to success.

1. Sales Advisor
2. System Engineer, Information System & Technology Division
3. Internship for Computer / IT Students, Information System & Technology Division
4. Executive, Group Kaizen Department
5. Legal Executive, Legal Department
6. Assistant Manager - Employee Relations Section, Human Capital Management Department
7. Manager, Corporate Planning Department
8. Executive, Enterprise Risk Management Section
9. Accounts Assistant, Finance And Accounts Department
10. Operator Pengedaran, Jabatan Pengedaran
11. Penasihat Servis (Body & Paint), Balakong Service Centre
12. Administration Assistant (Temporary), Balakong Service Centre & Keramat Service Centre

DOWNLOAD JOBS REQUIREMETS 

How to Apply:-
Please bring along your application together with resume, original and photocopied IC, driving license and relevant certificates as well as 1 passport-sized photograph for the interview.

Human Capital Division
Perodua Sales Sdn. Bhd. (66332-U)
Locked Bag No. 226,
48009 Rawang, Selangor.
E-mail: hrpssb@perodua.com.my

Closing Date: 15 Oct - 31 Dec 2012


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan mempunyai komitmen yang tinggi untuk berkhidmat di Lembaga Getah Malaysia dalam jawatan seperti berikut:

1. PEGAWAI TADBIR
2. PEGAWAI PENYELIDIK
3. AKAUNTAN
4. JURUTEKNIK
5. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)
6. PEKERJA AWAM

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE

Cara Memohon:-
Permohonan secara online dengan melayari laman web http://www.lgm.gov.my (Online Services/Job Vacancies)

TARIKH TUTUP PERMOHONAN : 5 OKTOBER 2012 (JUMAAT)


Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA).

1. PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27
2. PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN GRED G27

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
1. Borang-borang permohonan boleh didapati dengan melayari laman web LADA di alamat www.lada.gov.my. Borang permohonan yang telah siap diisi hendaklah disertakan dengan salinan sijil-sijil atau salinan keputusan peperiksaan akhir bagi kelayakan yang diisyaratkan dan sekeping gambar terbaru berukuran passport, sijil kelahiran, surat berhenti sekolah dan lain-lain dokumen yang berkaitan serta disahkan.

2. Setiap permohonan mestilah ditulis (NAMA JAWATAN YANG DIPOHON) di bahagian atas sebelah kiri sampul. Permohonan yang telah lengkap diisi dan ditandatangani hendaklah dikemukakan ke alamat seperti di bawah:-

Ketua Pegawai Eksekutif
Lembaga Pembangunan Langkawi
Tingkat 3, Kompleks LADA
Jalan Persiaran Putra
07000 Kuah, Langkawi
KEDAH DARUL AMAN
(u.p. Bahagian Sumber Manusia dan Khidmat Pengurusan)

Tarikh tutup permohonan ialah pada 21 Oktober 2012


Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) mempelawa calon yang berkelayakan, berpotensi, berminat dan beriltizam untuk mengikuti Diploma Perguruan Lepas Ijazah Sekolah Rendah (DPLI-SR) j-QAF Mod Latihan Perguruan Berasaskan Sekolah (LPBS) di Institut Pendidikan Guru (IPG), KPM.

NAMA PROGRAM: Diploma Perguruan Lepas Ijazah Sekolah Rendah (DPLI-SR) j-QAF
MOD LATIHAN: Latihan Perguruan Berasaskan Sekolah (LPBS)
TEMPOH PENGAJIAN : 18 BULAN

MUAT TURUN MAKLUMAT LANJUT UNTUK KURSUS INI

Cara Memohon:-
1. Permohonan hanya boleh dibuat secara dalam talian (online) dengan melayari laman sesawang Kementerian Pelajaran Malaysia di alamat : http://www.moe.gov.my mulai 26 September 2012 (Rabu) jam 9.00 pagi.

2. Permohonan dalam talian boleh dibuat dengan menggunakan Nombor Pengenalan Individu (PIN) yang boleh dibeli di Bank Simpanan Nasional di seluruh negara mulai 26 September 2012 (Rabu) dengan bayaran RM6.00 (Ringgit Malaysia Enam sahaja) melalui saluran kaunter, mesin ATM, Perbankan Internet dan Perbankan Sistem Maklumat Ringkas (SMS Banking). Pembelian nombor PIN melalui saluran mesin ATM, Perbankan Internet dan Perbankan Sistem Maklumat Ringkas (SMS Banking) adalah bagi pemohon yang mempunyai akaun dengan Bank Simpanan Nasional.

3. Pemohon dinasihatkan melayari laman sesawang : http://www.moe.gov.my bagi mendapatkan maklumat iklan, bidang pengkhususan dan gred minimum serta kalendar aktiviti sebelum membuat permohonan.

4. Calon dibenarkan mengemukakan SATU permohonan sahaja.

5. Calon boleh menggunakan nombor PIN yang sama untuk membuat pindaan butiran dalam borang e-permohonan. Borang tersebut boleh dikemaskini pada bila-bila masa sahaja dan hendaklah dihantar sebelum tarikh tutup permohonan. Permohonan yang BERJAYA dihantar akan menerima nombor rujukan sebagai pengesahan.

TARIKH TUTUP PERMOHONAN : 3 OKTOBER 2012 (RABU), JAM : 11.59 MALAM


Permohonan adalah dipelawa daripada calon-calon ANAK NEGERI SELANGOR yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
2. Pembantu Setiausaha Pejabat / Setiausaha Pejabat
3. Artis Budaya

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
a. Permohonan hendaklah menggunakan Borang PADAT (1) yang boleh didapati di Kaunter Pertanyaan, Perbadanan Adat Melayu Dan Warisan Negeri Selangor dengan harga RM 2.00 sekeping.

b. Setiap permohonan hendaklah menyatakan keterangan lengkap mengenai peribadi, kelayakan pengalaman, sekeping gambar berukuran passport, salinan kad pengenalan, salinan sijil kelahiran dan sijil-sijil akademik berkaitan yang telah disahkan kepada :

Ketua Pegawai Eksekutif,
Perbadanan Adat Melayu Dan Warisan Negeri Selangor,
D/A Muzium Sultan Alam Shah,
Persiaran Bandaraya,
40000 Shah Alam.
( U/P : Unit Pengurusan Sumber Manusia )

c. Pemohon-pemohon yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan, Badan Berkanun dan Kuasa Tempatan hendaklah membuat permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing mengikut Perintah Am Bab 'A' Para 17.

Tarikh Tutup Permohonan Pada 8 Oktober 2012


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berminat untuk memohon jawatan seperti berikut:

1. JURUTEKNIK LANDSKAP GRED J17
2. PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27
3. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) GRED N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
PERMOHONAN SECARA ONLINE

Cara Memohon:-
1. Permohonan hendaklah dibuat secara Online dengan mengisi maklumat pemohon di laman web rasmi UMP iaitu http://www.ump.edu.my. Calon diwajibkan mencetak Surat Pengesahan Permohonan Online (Selepas tamat mengisi butiran permohonan melalui web rasmi UMP). Permohonan yang tidak dibuat secara Online melalui laman web rasmi UMP tidak akan dilayan.

2. Sila nyatakan jawatan yang dimohon di penjuru kiri muka hadapan sampul surat. Permohonan yang lengkap beserta dengan salinan-salinan sijil akademik dan lain-lain dokumen berkaitan yang telah disahkan hendaklah dihantar kepada :

PENDAFTAR,
UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG,
LEBUHRAYA TUN RAZAK,
26300 GAMBANG, KUANTAN,
PAHANG DARUL MAKMUR

(U/P : UNIT PERJAWATAN & CUTI BELAJAR,
BAHAGIAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA)

Tarikh Tutup Permohonan Pada 4 Oktober 2012


Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian Pengajian Tinggi mempelawa semua Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk memohon jawatan PSH Gred 41 bagi sesi pengambilan bulan Oktober tahun 2012.

Jawatan : Pekerja Sambilan Harian (Ijazah)
Gred : 41
Taraf Lantikan : Sambilan

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
Permohonan hendaklah menggunakan borang seperti yang dilampirkan.

Permohonan hendaklah disertakan dengan dokumen-dokumen sokongan yang telah disahkan oleh Pegawai Kerajaan dari Kumpulan Pengurusan & Profesional (Gred 41 dan ke atas) seperti berikut:

a.Resume;
b.Salinan kad pengenalan;
c.Salinan Ijazah beserta transkrip; dan
d.Salinan sijil-sijil yang berkaitan

Semua permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah disertakan bersama-sama dokumen-dokumen sokongan yang telah disahkan dan dikemukakan kepada:

Setiausaha Bahagian
Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
Kementerian Pengajian Tinggi
Aras 15, No. 2, Menara 2
Jalan P5/6, Presint 5
62200 W.P Putrajaya
(u.p.: Urusan Pengambilan PSH)

Tarikh Tutup Permohonan Pada 5 Oktober 2012


Kami mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan, komitmen yang tinggi dan bercita-cita untuk berkhidmat dalam sebuah Universiti yang sedang menuju ke arah Universiti bertaraf dunia bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut:-

1. PEGAWAI TADBIR GRED N41
2. PENGURUS ASRAMA GRED N41
3. PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN GRED U29
4. PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN GRED G27
5. SETIAUSAHA PEJABAT GRED N27
6. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) GRED N17
7. PEMBANTU PERPUSTAKAAN GRED S17
8. PENGAWAL KESELAMATAN GRED KP11

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Cara Memohon:-
1. Semua permohonan jawatan adalah menggunakan Sistem Permohonan Jawatan secara Online (SPJOnline) sepenuhnya dengan memasuki laman web www.btu.upm.edu.my.

2. Borang yang telah lengkap diisi hendaklah dicetak dan dihantar ke alamat seperti di bawah berserta sijil-sijil akademik (PMR/SPM/STPM/Diploma/Ijazah) yang telah disahkan. Salinan dokumen hanya boleh disahkan oleh Pegawai Kerajaan Gred A (Gred 41 dan ke atas) / Penghulu / Ketua Kampung sahaja.

BAHAGIAN PENTADBIRAN
FAKULTI SAINS PERTANIAN DAN MAKANAN
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA KAMPUS BINTULU
TINGKAT 2, BANGUNAN PENTADBIRAN
PETI SURAT 396, JALAN NYABAU
97008 BINTULU, SARAWAK.


3. Pemohon-pemohon yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan/Badan Berkanun/Pihak Berkuasa Tempatan hendaklah mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing, dan disertakan dengan salinan Borang Laporan Penilaian Prestasi Tahunan dan Kenyataan Perkhidmatan yang terkini.

Tarikh Tutup Permohonan Pada 15 Oktober 2012